Wycieczki

Chorwacja 2015

Młodzież naszej szkoly wraz z  koleżankami i kolegami z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Benicach spędzała w dniach 29.05-03.06.2015 r. czas na wycieczce, w urokliwej Chorwacji. Naszymi opiekunami byli: panie Mirosława Pyzik-Marciniak, Ewa Predko i Ewelina Parasym oraz pan Mateusz Kostur.

Zwiedzanie zaczęliśmy od stolicy Słowenii Lublany, po czym przejechaliśmy do malowniczej miejscowości Bled, położonej nad jeziorem o tej samej nazwie.

Bled to jedna z najbardziej znanych miejscowości uzdrowiskowych w Słowenii.

Następnego dnia pojechaliśmy na półwysep Istria.  „Ten półwysep w kształcie serca, zanurzony głęboko w czystych, błękitnych wodach Adriatyku, to ukryty ogród piękna, brama do słonecznego i ciepłego regionu śródziemnomorskiego.”  Po przejeździe do Pulli zobaczyliśmy amfiteatr z czasów rzymskich, antyczny Łuk Triumfalny Sergiusza, świątynię Augusta, Bramę Herkulesa oraz Forum z budynkiem ratusza miejskiego z XIII wieku.  Następnym punktem zwiedzania była  Rijeka, zwana małą Wenecją, gdzie mieliśmy szansę przejść się jej ulicami.

Kolejnego dnia pojechaliśmy najdłuższym mostem na wyspę Krk. Po drodze podziwialiśmy skaliste pustkowia, klify, zatoki ukryte w skale i urocze, małe wioski.  Odwiedziliśmy miasto Krk, którego historia sięga czasów iliryjskich. Zobaczyliśmy tu miedzy innymi romańską katedrę Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny oraz średniowieczny kasztel rodziny Frankopan.

Po zwiedzaniu przyszedł także czas na relaks na najpiękniejszej, kamienistej plaży w Chorwacji w Basce. Korzystając z przepięknej pogody nasze dziewczyny opalały się na plaży i łapały promienie słońca  natomiast chłopacy woleli spędzać aktywnie czas jeżdżąc na rowerkach wodnych. Wieczorem po kolacji z okazji Dnia Dziecka pojechaliśmy do malowniczej miejscowości Crikvenica gdzie spotkaliśmy na rynku duńską młodzież, która przyjechała na sportowy obóz. Na początku dali oni pokaz akrobatyczny i taneczny, a po występie zaprosili wszystkich do wspólnej zabawy. Nie zwlekając zaczęliśmy skakać, tańczyć i bawić się razem z nimi (a dziewczyny podrywały tamtejszych akrobatów). Wspólny czas szybko minął i musieliśmy wracać do hotelu.

Ostatniego dnia pojechaliśmy do Plitvic i zwiedzaliśmy Park Narodowy Plitvickie Jeziora, gdzie na obszarach porośniętych przez buki, jodły, świerki i klony, znajduje się 16 turkusowych jezior położonych tarasowo na długości 8 km i połączonych ze sobą  72 wodospadami. Teren ten został ukształtowany przez wodę, która wyrzeźbiła przepiękną dolinę, pełną progów, zapór i innych fantazyjnych kształtów. Z powodu zalanych szlaków czekała nas przeprawa po bardzo stromych schodach, wyczerpani po wspinaczce ujrzeliśmy wyczekiwany największy wodospad Vielki Slap.  Turkusowa, bardzo przejrzysta woda odkrywa bogactwo ryb, jakie się tu znajdują.

W ciągu tych kilku dni wszyscy zżyliśmy się ze sobą, poznaliśmy nowych przyjaciół z różnych stron świata, zobaczyliśmy wiele ciekawych i uroczych miejsc. Po dobie, w autokarze wszyscy wyczekiwali powrotu do Kamienia, gdzie czekały na nas nasze domy z naszymi łóżeczkami.

Wróciliśmy z chorwacką opalenizną, pełni wrażeń i emocji, z energią na ostatnie tygodnie roku szkolnego